Konstruktørforeningen får et nyt formandskab

Den nuværende næstformand Kirsten Nielsen er valgt som ny formand for Konstruktørforeningen, mens bestyrelsesmedlem Kim Bendix Olesen er valgt som ny næstformand. Begge kandidater, der tiltræder den 1. januar 2021, er valgt ved fredsvalg.

Konstruktørforeningen (KF) har ved fredsvalg fået et nyt formandskab.

Ny formand for KF er den nuværende næstformand, Kirsten Nielsen, 50 år, og ny næstformand er bestyrelsesmedlem Kim Bendix Olesen, 49 år.

Ny formand: KF skal være nr. 1 for konstruktører

Som Konstruktørforeningens formand vil Kirsten Nielsen fortsætte med sit arbejde for at udvikle både foreningen, konstruktøruddannelsen og professionen.

”Jeg vil bidrage til, at KF forbliver bygningskonstruktørers foretrukne faglige organisation, der bygger på fællesskab og netværk med medlemmerne i fokus, og som udvikler sig i takt med medlemmernes behov og ændringer i branchen og samfundet,” siger Kirsten Nielsen og fortsætter:

”Jeg vil arbejde for en stærk konstruktøruddannelse og mulighederne for efter- og videreuddannelse, der skal sikre konstruktørernes kompetencer og værdi på arbejdsmarkedet. Men samtidig er det også vigtigt at sikre gode arbejdsforhold og overenskomster i konstruktiv dialog med arbejdsgiverne. Og endeligt skal KF styrker sin indflydelse på lovgivning og relevante fora.”

Før Kirsten Nielsen i januar 2019 tiltrådte som fultidsnæstformand i KF, kom hun fra en stilling som studiekoordinator på Erhvervsakademi Sjælland (EASJ) – nu Zealand.

Ny næstformand: Udvikling af fag og uddannelse

Kim Bendix Olesen, der har været med i KF’s bestyrelse de sidste fire år, ønsker som næstformand især at fokusere på at videreudvikle fag, arbejdsglæde og uddannelse.

”Jeg håber, at jeg som næstformand kan være med til at skabe mere udvikling, anerkendelse og arbejdsglæde for alle medlemmer af KF. Mit fokus vil især være på at videreudvikle faget og uddannelsen, og at KF sammen med medlemmerne skaber fremtidens byggeri og fagforening.”

Kim Bendix Olesen kommer fra en stilling som teamleder Bygningsstyrelsen.

Det nye formandskab tiltræder den 1. januar 2021.

Mere information fås hos KF-formand Gert Johansen (23 67 51 00, gert@kf.dk) og kommunikationschef Kirsten Andersen (22 2802 55, kido@kf.dk).

Foto & logo

KF.dk/presse kan du downloade fotos af både den kommende formand Kirsten Nielsen, den kommende næstformand Kim Bendix Olesen og den nuværende formand Gert Johansen. Her kan du også downloade denne og andre pressemeddelelser.

Foto & logo
Baggrund

KF's formand træder tilbage

Konstruktørforeningens formand Gert Johansen træder af to år før tid efter 13 år på posten, fordi han ønsker ”at stoppe på toppen” og lade yngre kræfter komme til.

KF's formand træder tilbage