Gå til sidens indhold

Netværk for bygningskonstruktører med lederansvar

Meld dig til KF’s netværk for ledere, hvis du arbejder som leder i byggebranchen og ønsker ny viden, sparring og kontakt til andre bygningskonstruktører i samme arbejdssituation.

Du kan være med i KF’s ledernetværk, hvis du er bygningskonstruktør og har ledelsesansvar som en væsentlig del af dit job – fx arbejder med personaleledelse, topledelse, strategi, organisations- eller forretningsudvikling. Netværket foregår øst for Storebælt og er for medlemmer af KF.

Læs mere om medlemskab af KF.

  • Hvad handler netværk for ledere om?

    Du er selv med til at bestemme, hvilke temaer netværket skal tage op. Det kan for eksempel være:

    • Personligt lederskab – stil, styrker og svagheder
    • Ledelse af medarbejdere
    • Hvordan kan vi motivere, rekruttere og fastholde medarbejdere?
    • Hvordan skal vi tænke som virksomhed og ledere i en byggebranche, som hele tiden forandres?
    • Ledelseskommunikation og storytelling
    • Innovation og nytænkning – hvordan rammesætter vi den gode udviklingsproces?
    • Risikostyring – hvordan?
    • Strategiudvikling
    • Udbudsstrategi og indkøbsstrategi i renoveringssager
    • Perspektiver på det gode samarbejde i byggesager
    • Skab balance mellem dit arbejds- og privatliv
  • Hvad får du ud af at være med i ledernetværket?

    Ud over at styrke dit personlige netværk med ledende bygningskonstruktører uden for din virksomhed vil netværket give dig:

    • Viden om nye metoder og andres erfaringer
    • Lejlighed til at reflektere over din egen praksis
    • Sparring på dine lederudfordringer og dilemmaer
    • Mulighed for at hjælpe andre på de områder, du ved mest om
    • Bedre karrieremuligheder, hvis du skal videre
  • Hvordan forløber ledernetværket?

    Ledernetværket er ikke en række foredragsmøder, men aktive netværksmøder, hvor deltagerne er på selv. Enkelte gange kan der være eksterne oplægsholdere, men primært vil deltagerne stå for indholdet på møderne med udgangspunkt i egen viden og erfaringer.

    Der bliver afholdt 4 netværksmøder af 3 timers varighed i løbet af et år.

    Størrelsen på netværket er ca. 25 medlemmer. Der lægges fokus på at få opbygget tillidsfulde relationer og sikret fortrolighed blandt deltagerne. En høj tillid giver god grobund for at lære, sparre og udvikle i fællesskab

  • Hvor og hvornår afholdes ledernetværket?

    Netværket skydes i gang med et opstartsmøde, hvor de fremmødte sammen med en KF-konsulent lægger en plan for de resterende møder og fordeler ansvar. Netværket vil have en primær kontaktperson i netværket, men alle har ansvar for at afholde møderne. Der vil kun være en facilitator med fra KF på opstartsmødet og den sidste gang.

    Første netværksmøde afholdes hos KF i Ny Kongensgade 15, København. De resterende møder afholdes fortrinsvist på netværksdeltagernes egne arbejdspladser for at skabe større indblik i deltagernes hverdag. Dette aftales nærmere på det første netværksmøde.

    Mødeplan:

    • 1. møde: Tirsdag 09.10 2018 kl. 17-20
    • 2. møde: Onsdag 05.12 2018 kl. 17-20
    • 3. møde: Tirsdag 05.02 2019 kl. 17-20
    • 4. møde: Onsdag 03.04 2019 kl. 17-20
  • Hvad forventes af dig i ledernetværket?

    Som medlem af netværket skal du bidrage med erfaringer og lederviden. Jo mere viden og ikke mindst engagement, hvert enkelt medlem bidrager med, jo bedre bliver netværket også. Du forpligter dig i udgangspunktet til at møde op og bidrage på alle møderne for dermed at sikre maksimalt udbytte for alle. Enkeltstående afbud accepteres. Alt hvad der bliver talt om på møderne, skal holdes fortroligt. Selve planlægningen er overskuelig og koordineres i grupper typisk over e-mail.

  • Hvad koster det at deltage i ledernetværket?

    Netværket er gratis og kun for KF-medlemmer.

  • Hvordan tilmelder du dig netværk for ledere?

    Skriv til konsulent Bo Sune Christensen på bo@kf.dk om, hvilket netværk du er interesseret i og din stilling.