Gå til sidens indhold

Corona-problemer giver længere svartider i andre sager

På grund af corona-krisen oplever Konstruktørforeningen lige for øjeblikket et ekstraordinært behov for akut rådgivning relateret til corona. Det resulterer i længere svartider fra sekretariatet i andre sager. Hav tålmodighed og undlad at ringe ind, lyder opfordringen fra foreningens sekretariatsleder.

sharon-mccutcheon-tn57JI3CewI-unsplash.jpg
Corona-krisen skaber lige nu lang ventetid på behandlingen af sager. Foto: Sharon McCutcheon

I øjeblikket modtager Konstruktørforeningen (KF) ekstraordinært mange spørgsmål fra medlemmer, der ønsker hjælp og rådgivning, fordi deres arbejdsgivere med kort varsel ønsker at bruge nogle af de krisepakker, regeringen og Folketinget har indført for at bevare arbejdspladser og holde antallet af opsigelser nede.

”Det kræver hurtig reaktion fra sekretariatets side at besvare de mange henvendelser, og vi må derfor prioritere ressourcerne i denne vanskelige situation,” siger KF’s sekretariatsleder Kim Benzon Knudsen og tilføjer:

”Svartiden i andre sager bliver derfor ofte længere, end vi ønsker. Vi har heller ikke i øjeblikket mulighed for at følge hurtigt op på spørgsmål om, hvor langt din sag er, men alle henvendelser bliver besvaret så hurtigt, som overhovedet muligt, selv om der ofte vil gå længere tid, end der plejer på grund af de mange akutte henvendelser."

Derfor beder Kim Benzon Knudsen om, at medlemmer med aktuelle sager udviser tålmodig i denne særlige situation.

”Hver gang vi skal svare på, hvor langt en bestemt sag er, så tager det tid. Og vi vil hellere bruge tiden på at få afviklet de mange sager. Derfor opfordrer jeg til, at man ikke ringer herind for at høre, hvad status er på en sag. Vi vil afvikle alle medlemmers sager inden for de pågældende frister.”

Få svar på spørgsmål om corona

Få svar på en lang række spørgsmål her:

Sådan forholder du dig til coronavirus